22. jan. 2016

Duk til ungdommen.

Jeg har to døtre som fikk fikk hver sin duk/løper i julegave. Den ene har akkurat kjøpt seg en “orange-brun” sofa og ønsket seg en duk til det hvite bordet sitt.
Den andre visste ikke at hun ønsket seg en duk, men det fikk hun Winking smile  Hun har svart sofa og er litt glad i blå/turkise farger. Resultatet av mitt raid i stofflageret ble disse to dukene. Jeg sydde sammen remser av ulik bredde og quiltet de med rette sømmer med lik avstand. Noen av remsene fikk andre farger sydd inn for å skape litt liv!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Min mor hadde ønsket seg spisebrikker som skulle passe til målene på spisebordet. De hun hadde fått av meg tidligere, ble for store når hun skulle dekke til flere. Resultatet ble 6 av disse. Ikke så brede, men store nok til at man slipper å legge på en duk for at alle skal få noe under tallerkenen.


20151218_220548


20151218_220548 (2)



***************


20151218_220515



***********


20151218_220641





Og så til sist.  Jeg var så heldig å få stoffer tilbake i julegave av den ene datteren.  Nå blir det litt tenking før jeg finner ut hva disse skal brukes til…..




20151227_122446

2 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så fine og koselige julegaver. Det kvikket opp med farger på tvers av stripene. Og så er det veldig kjekt å ha rikelig med stoffer å velge i;)

annemariesquilt sa...

Flotte løpere du har laget!
Godt med litt farger :-)